Lucifer, Mike Carey


---------------------------------------------------------------
Mike Carey
Lucifer: Ďábel vchází do dveří
Vydalo nakladatelství Crew Netopejr v roce 2007
160 stran
-----------------------------------------------------------------

Komiksy normálně nečtu. V pubertě jsem sice měla krátké období, kdy jsem si pohrávala s mangou, ale od té doby jsem nic komiksového nečetla. A vlastně mě to ani nelákalo. Jenže to se všechno změnilo jednoho krásného dne, kdy jsem přišla do knihovny a zrak  mi padl na komiksové oddělení. Asi to byl právě Ďábel, kdo mě donutil sáhnout po Luciferovi a domů si odnést hned několik kousků tohoto zatraceně dobrého komiksu.

Ve zkratce ještě popíšu svůj vztah s Luciferem. Nejdříve jsem ho shlédla v jeho seriálové podobě a byla to láska na první pohled. Nebo možná spíš... na první epizodu. Na první scénku. No prostě... byla to jízda od začátku až do konce. A jak už to tak bývá, po shlédnutí jsem se pustila do (nebezpečných) vod internetových diskuzí a vyštrachala skupinku lidí, kterým se tento seriál strašně moc nelíbil, protože neměl nic společného s komiksovou předlohou (a to je pravda, to nebudu popírat). Tenkrát jsem nad tím mávla rukou a pohrdavě si pod vousy zamumlala něco v tom smyslu, že když se vám to nelíbí, tak na to nekoukejte. A spokojeně jsem žila dál.

Až do pondělního dne, kdy jsem se ocitla před komiksovým oddělení a Lucifer se na mě usmíval a přímo mě lákal, ať si ho vezmu k sobě domů. A zkuste říct Ďáblu ne.

První díl jsem slupla jako malinu. Do slova a do písmene. Krásně mi zpříjemnil pracovní den a já se po celou dobu četby modlila v jedno - ať nikdo nepřijde, ať mě nikdo neruší. 

Lucifer je bývalý král pekel, který se prostě jednoho dne rozhodl, že už ho to tam dole nebaví, a že by mohl zkusit něco jiného. Vydal se na zemi, otevřel si luxusní bar, vykonal nějakou tu službičku pro nebe, potrestal několik démonů, byl uštěpačný na pár menších bohů a zkrátka si žije svůj nový život. 

Je pochopitelné, že když nejsem zvyklá na čtení komiksů, že mi několik věcí dělalo problém. Občas jsem měla problém se zorientovat v dané scéně, správně pochopit, co se vlastně děje. Knížka vám to řekne naprosto přesně. Nemůžete se zmýlit v tom, jestli Pepíček stojí napravo, nebo nalevo. Ale v komiksu... 

Ale s jistotou vám můžu slíbit, že u třetího dílu to přejde. Možná i dřív. Druhý díl vás totiž bude napínat od první stránky, až do té poslední. 

Protože tahle komiksová série má prostě všechno, co od dobré knížky chcete - sexy hlavního hrdinu, který si umí otevřít pusu, huhňající démonku, malou dívku s tajemství, akční boje, scény plné krve, zatraceně dobré hlášky, vtip, akci, ráznost,... Nudit se určitě nebudete.

Možná i proto není žádným překvapením, že si u mě Lucifer získal všech pět hvězdiček (i když bych ráda řekla, že po strhujícím druhém díle přišlo zklamaní v podobě třetí knihy - teď mám před sebou rozloženou čtvrtou knihu a jen co napíšu poslední tečku za touto větou, tak jdu na ni.)

2 komentářů:

  1. Pěkná náhoda, zrovna včera jsem ho dočetla, ale byla jsem z něj spíše rozpačitá. Z knihovny mám ale půjčené i další dva díly, tak je asi přečtu :).
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že ti další dva díly trochu vyspraví náladu. Je pravda, že to asi není čtení pro každého, ale mě se to líbilo. Moc. :-)

      Vymazat

 
Charrlie loves books Blog Design by Ipietoon